بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

امروز عصر سکولاریسم طی شده است

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار سفیر سیار روسیه در کشورهای اسلامی: امروز عصر سکولاریسم طی شده است/ دشمنان اسلام می‌خواهند بین مسلمانان اختلاف بیاندازند و وهابیت برای همین ساخته شده است  

به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت الله نوری همدانی پنجشنبه گذشته در سفارت جمهوری اسلامی ایران، "شوالف" از شخصیت های موثر روسیه در امور مسلمانان را به حضور پذیرفت .
در این دیدار که ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در روسیه و حیدریان معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند. ابتدا "شوالف" سفیر سیار روسیه درکشورهای اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی ضن خوشامدگویی به آیت الله نوری همدانی و سوابق حضور خود در ایران به عنو ان سفیر روسیه و مسئولیت های دیگر، به بیان مشروحی در باب فعالیت‌های خود در روسیه در مورد مباحث اسلامی پرداخت و گفت : مسئولیت فعلی من سفیر سیار روسیه است که دو وظیفه اصلی را دنبال می‌کنم؛ یکی حضور درسازمان همکاری‌های اسلامی و دیگر رابط بین دولت روسیه با کشورهای اسلامی بویژه در امور فرهنگی و آموزشی مسلمانان روسیه.
وی افزود: ما ایران را پیشتاز گفتگوی تمدنها می دانیم و اکنون این ایده ایران در سازمان ملل بسیار مورد توجه است. در روسیه ما اهمیت بسیار زیادی به آموزشهای اسلامی می دهیم آن هم در سطوح مختلف اجتماعی به گونه ای که بتوانیم درکی متقابل ایجاد کرده و فضای تحمل یکدیگر را ارتقاء بخشیم .
"شوالف" گفت: موضوع اعزام دانشجویان مسلمان روسیه به کشورهای اسلامی برای ما بسیار مهم است .امروز ما 1500 دانشجو در کشورهای اسلامی داریم که غالبا در مصر و نیز در سوریه و مراکش و اندونزی و کویت و عربستان می روند . مخصوصا با الازهر مصر قرار داد داریم و از همین رو بیشتر دانشجویان به آنجا می روند .
وی افزود: در روسیه هفت موسسه اسلامی داریم که امور آموزشی مسلمانان را اداره می کنند و شورایی از این هفت گروه تشکیل داده ایم به نام شورای آموزش اسلامی. این موسسات هفت گانه غیر دولتی هستند و از سوی خود مسلمانان اداره می شود و ما دراین شورای مشترک الگوهایی مانند مصر و الازهر را توصیه می کنیم .
سپس آیت‌الله نوری همدانی از وی تشکر کرد و فرمودند :خدا را به خاطر توفیق این سفر که توانستم با دانشمندان و علما و مردم خوب و صمیمی روسیه دیدار کنم شاکرم.
وی افزود: ارزیابی ما از این تحولات معاصر این چنین است که ما انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی را ادامه کار انبیاء می دانیم . اینکه امروز انقلاب اسلامی دارد جهانی می شود برای این است که کار انبیا و این انقلاب اسلامی کاری مطابق فطرت بشری است و فطرت بشری تشنه عدالت و صداقت و پاکی است . 
 

نوری همدانی



ایشان افزود: ما باور داریم که در شرایط آخرالزمان امام عصر(عج)که اکنون غایب هستند ظهور می یابند تا کار همه انبیاء در بسط عدالت در جوامع بشری محقق شود. بعد از انقلاب نگرش ها نسبت به اسلام عوض شد که فکر می کردند اسلام مربوط به 1400 سال پیش است و نمی تواند جامعه امروز را اداره کند .
آیت الله نوری همدانی گفتند: در اسلام معیار اساسی برای حکومت مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی است که باید به شایستگان سپرده شود چون خداوند از انسانها میثاق گرفته است تا امانت حکومت را به شایستگان و صالحان بسپارند.
ایشان در مورد آموزش مسلمانان آمادگی قم را نیز اعلام کردند و فرمودند در روایا ت ما هست که روزی خواهد رسید که صدای دانش و علم قم به شرق و غرب عالم برسد.
وی افزود: در مورد تحولات کشورهای عربی موضع ما دو چیز است ؛یکی اینکه این جریانات را حرکت مردم در استفیای حقوق تضییع شده اشان می دانیم و دیگر اینکه مردم از این ناراضی بودند که مداخلات خارجی در کشورشان بیش از اندازه بوده است. در مورد اپوزسیون کشورهایی مانند سوریه نظر روسیه این است که باید به این گروها تفهیم شود که باید مسائل را در چهار چوب قوانین داخل کشور خودشان حل کنند و راه نفوذ مداخله خارجی را ببندند.
"شوالف" در این بخش سوالی را مطرح کرد و آن اینکه ما در دوران شوروی تنها 300 مسجد داشتیم و اکنون 7000 مسجد داریم قبلا یک ترجمه از قرآن بود (ترجمه کراتچوفسکی ) ولی اکنون ترجمه های زیادی از قران صورت گرفته است .ولی متاسفانه دراین فضای باز دینی پس از شوروی سابق عده ای افراطی از جمله وهابیها و سلفی ها حضور دارند و ما این ها را برای منافع اقوام مسلمان مثبت نمی دانیم . می خواستم نظر حضرتعالی را در باره وهابیت بدانم .
آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به شش اصل مهم را پایه های عظمت مسلمین دانستند که عبارتند از علم ،ایمان ، نظام حکومت اسلامی ،وحدت ،جهاد و ششم عدم سلطه پذیری است. اینجا موضوع وحدت خیلی مهم است که دشمنان می خواهند به هر نحوی اختلاف بیاندازند و یکی از راه های ایجاد اختلاف فرقه سازی است و وهابیت برای همین ساخته شده است . وهابیت دو مشکل دارد یکی اینکه اینها نوکر آمریکا هستند که دشمن اسلام است و دیگر اینکه مرکز وهابیت که عربستان است وهابی ها ر ا پرورش می دهند تا بروند در جاهای مختلف برای ثواب کشتار کنند و واقعا این وهابی ها دشمن مشترک ما هستند و بسیار خوشحالم که شما نسبت به این جریان بیدار هستید. جامعه نیاز به امنیت و عدالت و نعمت دارد و اینها در هر جا بروند امنیت را به هم می زنند.
در پایان این جلسه "شوالف" به خاطرات خود از بردن پاسخ نامه امام از سوی گورباچف اشاره کرد و گفت: من مترجم شوراتنادزه بودم که با هم پاسخ گورباچف را نزد اما م بردیم و باید بگویم که آن زمان گورباچف قابلیت فهم پیام امام را نداشت .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد