بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

باور داشتن سوره قدر راه کنترل نفس است

_RFI6412.jpg

یک استاد دانشگاه گفت: خداوند برای رسیدن به رضوان خود راه‌هایی قرار داده که از جمله آن‌ها ماه مبارک رمضان است و شبی در این ماه قرار دارد که از هزار ماه برتر است.

راضیه محمدزاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که « این‌که می‌گویند این ماه برابر هزار ماه است یعنی 83 سال از عمر معمولی یک انسان» اظهار کرد: مفسرین برای کلمه قدر دو معنی گفته‌اند یکی به معنی شرف، منزلت و عظمت و دیگری تقدیر و قضا و قدر این دو معنی هم هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند بلکه نشان دهنده ویژگی بارز این شب است.

وی افزود: طبق روایات سه شب را برای شب قدر ذکر کرده‌اند از 23ـ 21ـ 19 یعنی این‌که شب نوزدهم تقدیر تعیین می‌شود، شب بیست و یکم تایید و بیست و سوم این تقدیرات نوشته شده نهایی و امضا می‌شود.

این استاد دانشگاه در ادامه به آثار و برکات این...

 ماه پرداخت و گفت: در این شب تمام فرشتگان بر زمین می‌آیند و بر امام زمان عصر (عج) نازل می‌شوند و تاکید زیادی شده که برای اثبات این امر در شب قدر سوره قدر را زیاد بخوانید حتی برای مخالفت با منافقین از این آیه زیاد استفاده کنیم که بتوانیم حرف‌مان را به آن‌ها ثابت کنیم و خود نیز آن را باور داشته باشیم که در جامعه هم نهادینه شود.

محمدزاده گفت: این شب زمانی برای عذرخواهی و وقت مناجات با پروردگار است و بهتر است شب‌زنده‌دار باشیم؛ شب بهترین زمان برای محفل انس و خلوت با خداوند است و در این شب بهترین عبادت تفکر کردن است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که «این اعمال را چگونه در خود و جامعه نهادینه کنیم» گفت: ما باید نفس خودمان را مدیریت کنیم یکی از راه‌های مدیریت باور داشتن سوره قدر است. شاید در این سوره اشاره‌ای به امامت به طور مستقیم نشده باشد اما اعتقاد به امامت، علم امام، برنامه‌های حکومتی اطاعت از آنها با باور داشتن سوره قدر معلوم می‌شود، ما این‌گونه امام و نایب امام را به راحتی می‌توانیم باور کنیم و در پس آن رهبری و ولایت امر مسلمین را می‌پذیریم.

وی گفت: ما در این شب برای استفاده بهتر باید حضور قلب داشته باشیم و با هواهای نفسانی مبارزه کنیم چون بهترین زمان برای عبادت وقتی است که انسان از نظر جسمانی سبک باشد و اینگونه می‌توانیم با هواهای نفسانی خود مبارزه کنیم.

محمدزاده در پایان گفت: این‌که این آثار نهادینه شود جامعه هم باید مشارکت داشته باشد، از جمله رسانه‌ها مثلا اگر در این ماه قرآن و سخنرانی مذهبی پخش می‌کنند، نباید فقط محدود به این ماه شود، بلکه این برنامه‌ها باید ادامه داشته باشد زیرا در ضمیر ناخودآگاه مردم اثر خودش را می‌گذارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
جنگ نرم و عملیات روانی دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت 19:34 http://padafand-02.blogfa.com

خدا قوت
"خودسازی"اولین راه مقابله با جنگ نرم...
تصرف "قلب ها" و "ذهن ها"
خودسازی معنوی خودسازی اعتفادی
"روز قدس"اقتدار امت حزب الله
منتظریم...

سلام
رسانه ها
"رسانه‌ها به ما می‌گویند که به چه چیز فکر کنیم و به چه چیز فکر نکنیم بدون هیچ تردیدی، این مهم‌ترین کارکرد رسانه در عصر حاضر است،"
منتظر نظرات ارزشمند شما...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد