بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

دل احمدی نژاد هم برای سوم تیری ها تنگ شده است...

دل من هم برای سوم‎تیری‌ها تنگ شده‎است/اگر کسی دروبلاگش علیه‌فردی غیر از رئیس‌جمهور بنویسدمحکوم می‌شود/ مذاکره باامریکا را غلط می‎دانم

سرانجام پس از گذشت سه سال از

 تشکیل دولت دهم طلسم دیدارهای معروف دانشجویی دکتر احمدی نژاد شکسته شد تا رئیس‌جمهور به روال عادت فراموش شده‌اش در دولت نهم، پای صحبت‌ها، انتقادات و مطالبات صریح نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بنشیند.

به گزارش رجانیوز، تشکل‌های دانشجویی برای اولین بار در دولت دهم پنجشنبه گذشته افطار را میهمان رئیس جمهور بودند تا به این بهانه هم انتقاد انباشته شده سه ساله خود از روال در پیش گرفته شده در دولت دهم را به احمدی‌نژاد برسانند و  هم پاسخ‌های احمدی‌ نژاد به این پرسش‌ها را بشنوند. در این دیدار طولانی که در مجلس قدیم برگزار شد، احمدی نژاد هم حرف‌هایی برای گفتن داشت.

 این جلسه که پیش از برگزاری نیز با حاشیه‌هایی پیرامون نحوه دعوت از تشکل های دانشجویی همراه شده بود در حالی برگزار می‌شد که با جلسات سال‌های اخیر متفاوت بود چنانکه بر خلاف روال سال‌های اخیر دولت دهم، که جمعی محدود از حامیان جریان نفوذی در دولت به عنوان پای ثابت در این دیدارها حضور داشته و به تعریف و تمجید از این جریان و رحیم مشایی میپرداختند، اینبار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به این دیدار دعوت شدند تا طبق سنتی که در دولت نهم جاری بود، رو در رو و بدون پرده، انتقادات خود را مطرح کنند.


این در حالی بود که در دولت نهم و به دلیل پشتیبانی جدی جریان دانشجویی از رویکردها و گفتمان حاکم برآن دولت، دیدارهای دانشجویی محدود به ماه مبارک رمضان نمیشد و ارتباط تشکلهای دانشجویی با رئیس جمهور در قالب چند دیدار مفصل در سال برقرار بود.

اما پس از حواشی به وجود آمده در دولت دهم، این دیدارها تعطیل شده و به محافلی از سمپات‌های جریان نفوذی در دولت مبدل شد. در دیدار شب گذشته دانشجویان با احمدی نژاد، دانشجویان درباره همه چیز سخن گفتند و احمدی‌نژاد هم به این انتقادات پاسخ داد.

 
 
به گزارش خبرگزاری دانشجو، از اهم صحبت‌های دانشجویان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 * افسوس خوردن دانشجویان از فرصت هفت ساله‌ای که می‌توانست منجر به طلوع مجدد گفتمان امام و انقلاب اسلامی شود.

 * بازگشت چهره‌های دولت‌ کارگزاران و نیروهای تکنوکرات به بدنه دولت.

 * مغفول ماندن حوزه فرهنگ در طی این هفت سال.

 * تفیض امور اقتصادی به معاونان و ناتوانی آنان  از حل مشکلات.

 * بوجود آمدن فضای سوداگری بی‌سابقه طی سی سال گذشته.

 * انتقاد به مخالفت رئیس جمهور در حوزه تفکیک جنسیتی.

 * عدم کارآیی وزارت امور خارجه در تحولات بیداری اسلامی.

 * انتقاد به سیاست‌های لیبرالی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و ترویج دانشجوی پولی.

 * اشاره به عدم حضور احمدی‌نژاد و مسئولان در محیط‌های دانشگاهی.

 * انتقاد به گرانی‌های بی‌سابقه و پاسخگو نبودن مسئولین اقتصادی.

 * ناراحتی از ارتباط ضعیف دولت مکتبی و علما.

 * بوجود آمدن فساد 3000 میلیاردی در دولتی که مدعی پاک‌دستی بود.

 * عدم انتشار آمار و یا دادن آمارهای متناقض در نهادهای دولتی.

 * انتقاد به کلید خوردن پروژه سینمایی لاله.

* نقد عملکرد احمدی‌نژاد در دفاع از اطرافیان و ممانعت از حضور معاون اول در محاکم قضایی.

* انتقاد به سکوت دولت در مباحث گرانی‌های اخیر و هویدا نبودن روحیه جهادی سوم تیر.

 * سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین در اوج فشارها و گرانی‌ها.

 * انتقاد به فاصله گرفتن دولت از جوانان و عدم حضور مسئولان در دانشگاه‌ها.

 

 
 احمدی‌نژاد پس از پایان صحبت‌های دانشجویان در کرسی ریاست مجلس قدیم نشست و صحبت‌های خود را حول محورهای مختلف ایراد کرد.

 

رئیس دولت نهم و دهم ضمن استقبال از روحیه انقلابی دانشجویان گفت: هنوز عشق به ارزش‌های الهی و آرمان‌های انقلابی در میان دانشجویان وجود دارد و امروز گفتمان و شعارهای دانشجویان عمیق تر و پرشورتر شده است.

 رئیس جمهور به شعارهای سال 84 اشاره کرد و گفت: دولت هنوز به آن شعارها پایبند است.

 

وی اتکای دولت را به توده‌های مردم دانست و گفت: هر هفته دیدارهای ما با مردم برگزار می‌شود و خواندن نامه‌های آنان در کنار سفرهای استانی ادامه دارد و دولت هنوز خود را نوکر مردم می‌داند.

 

احمد‌ی نژاد شعار عدالت را از مطالبات همیشگی دولت دانست و افزود: دولت هیچ‌گاه از شعار عدالت عقب ننشسته است و برنامه‌های ما تماما براساس عدالت است اما گاهی آنان پس از عبور از هفت‌خان به طرحی علیه خود تبدیل می‌شود که اگر بخواهیم به آن اعتراض بکنیم متهم می‌شویم به ایجاد اختلاف و اگر سکوت کنیم از اجرای وظیفه‌مان باز می‌مانیم.

 

وی به اقدامات دولت در راستای عدالت اشاره کرد و کاهش ضریب جینی اختصاص 40 درصد ثروت‌ شرکت‌های دولتی به مردم در غالب سهام عدالت، ایجاد تعداد زیادی بنگاه‌های کوچک و هدفمندی یارانه‌ها را از مصادیق رویکرد همیشگی دولت به عدالت دانست.

 
 

احمدی نژاد در پاسخ به اعتراض دانشجویان در موضوع سفر به آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: سفر به امریکای لاتین در راستای مقابله با تحریم‌ها بود و این سفر موجب شد گذرگاه‌هایی برای عبور از تحریم ایجاد کنیم.

 رئیس جمهور از اینکه ناسزاها و فشارها برای گرانی‌های اخیر به سمت دولت روانه می‌شود ابراز خوشحالی کرد و تصریح کرد: اگر بخواهیم این فشارها را به تحریم‌ها نسبت دهیم شرایط عوض خواهد شد.

وی تکلیف امروز دولت را سکوت دانست
 
احمدی نژاد رها کردن کارها توسط دولت را رد کرد و گفت: در یک سال اخیر حتی یک هفته جلسه هدفمندی تعطیل نشده است و به شخصه هفته‌ای 12 ساعت در این جلسات مستقیما وقت می‌گذارم، بیش از 1700 ساعت جلسات کارشناسی مسائل اقتصادی برگزار شده است؛ و حتی پنج شنبه و جمعه هم تعطیلی نداریم اما متأسفانه اخبار اینها به مردم نمی‌رسد.


رئیس جمهور به فراخوانی بیش از حد معمول وزرا‌دولت به نهادهای مختلف از جمله مجلس‌، دیوان محاسبات، کمیسیون‌ها و ... اشاره کرد و گفت: برای هر سوال از وزیر بیش از سی ساعت وقت صرف پاسخگویی می‌شود و اعضای دولت به اندازه 16 سال گذشته پاسخگو بوده‌اند این موارد دولت را فرسوده و خسته کرده است.

 وی پاک‌دستی را از شعارهایی دانست که دولت هنوز از آن فاصله نگرفته است. احمدی نژاد تصریح کرد: خیلی‌ها خواسته‌اند بگویند که دولت پاک‌دستی‌اش زیر سوال است اما نتوانستند اثبات کنند که این دولت حتی یک ریال از پاک‌دستی فاصله گرفته است.

 رئیس جمهور به فساد 3000 میلیاردی اشاره کرد و گفت: شش سال فریاد زدیم که کسانی دارند پول مردم را از بانک‌ها وام می‌گیرند و کسی به آن توجه نکرد اما با فشارهای ما و دستور به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی ماجرای 3000 میلیاردی افشا شد که پس از آن عده‌ای جهت ماجرا را عوض کردند و آن را علیه ما مطرح کردند و موجب فراری دادن خاوری شدند.

 وی در ادامه گفت: ما نباید در مسائل اقتصادی سیاسی کاری کنیم و ما مخالف آن هستیم.

 احمدی نژاد گفت: من در مبارزه با فساد ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنم و اگر روزی پسرم مرتکب فساد شود با او شدید‌تر از همه برخورد خواهم کرد و خودش هم این را می‌داند.

 وی آزادی را از شعارهای سوم تیر دانست و متذکر شد دولت پای آزادی ایستاده است.

 رئیس جمهور در توضیح این مقوله گفت: امروز در مملکت ما آزادی هست چه کسی وجود دارد که بخواهد علیه دولت حرف بزند و در دلش ذره‌ای نگرانی وجود داشته باشد اما آیا راجع‌به بقیه افراد این گونه است اگر کسی در وبلاگش علیه فردی غیر از رئیس جمهور بنویسد محکوم می‌شود.

احمدی نژاد در ادامه صحبت های خود در جمع دانشجویان، آزادی را از شعارهای سوم تیر دانست و متذکر شد دولت پای آزادی ایستاده است.

 وی در توضیح این مقوله گفت: امروز در مملکت ما آزادی هست چه کسی وجود دارد که بخواهد علیه دولت حرف بزند و در دلش ذره‌ای نگرانی وجود داشته باشد اما آیا راجع‌به بقیه افراد این گونه است اگر کسی در وبلاگش علیه فردی غیر از رئیس جمهور بنویسد محکوم می‌شود.

 

 
رئیس جمهور پذیرفت که شاید به دلیل حجم انتقادهای غیرمنصفانه، دولت به نقدهای عالمانه‌ هم حساسیتش را از دست داده است؛ در عین حال وی از فضای توهین و افترا در یک سال و نیم اخیر به دولت انتقاد کرد و متذکر شد بسیاری از کسانی که تهمت و افترا می‌زنند امروز مصونیت دارند.
 
احمدی نژاد ادامه داد: عده‌ای خط و مرز اخلاق را فراموش کرده‌اند بعضی‌ها ما را تکفیر می‌کنند و می‌گویند من مخالف حجاب هستم و این در حالی است که من شیوه بگیر و ببند را در این زمینه قبول ندارم.
 
وی در این قسمت خطاب به حضار گفت: اگر کسی بخواهد یک ارزشی را به شما به زور بقبولاند شما مقابله می‌کنید.
 
رئیس جمهور به اعتراض ها علیه برنامه‌های فرهنگی دولت اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته هر برنامه‌ فرهنگی را شروع کردیم علیه ما پاتک زدند.
 
احمدی نژاد به سفرهای استانی در سه سال پیش اشاره کرد و گفت: اولویت‌ سفرهای ما برنامه‌های فرهنگی بود عده‌ای مدعی شدند که برنامه‌های فرهنگی ما لیبرال است من مصوبات سفرهای استانی را به آنها ارائه دادم و گفتم هر کدام لیبرال بود به ما بگویید؛ روزی به ما می‌گفتند تیرخلاص زن و امروز به ما می‌گویند لیبرال فرهنگی.
 
 
 
 
وی به افزایش 27 درصدی بودجه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: کمترین افزایش بودجه را وزارت ارشاد داشت اما بقیه مراکز فرهنگی از این افزایش بودجه برخوردار بودند و دولت باید از آنها بپرسد که چه کار کردند.
 
رئیس جمهور در پاسخ به اعتراض دانشجویان به انتصاب‌های اخیر دولت گفت: ما در این دو دولت از هیچ کس خیر ندیدیم.
 
احمدی نژاد به تحلیل‌های اخیر حول نزدیک شدن دولت کارگزارانی‌ها به دولت احمدی نژاد اشاره کرد و افزود: سطحی‌نگری خیلی بد است زمانی ما در جلسات مجمع تشخیص شرکت نمی‌کردیم علیه ما مقاله می‌نوشتند که او وحدت را زیر سوال برده است بعد از آن حضرت آقا فرمودند که همه ما موظفند در جلسات مجمع شرکت کنند.
 
وی ادامه داد: پس از حضور ما همان‌ها مقاله نوشتند که دولت به دنبال زد و بند با افراد است و احمد‌ی‌نژاد با فلان فرد ساخت و پاخت کرده است، به ما گفتند که وی سازش‌کار شده است.
 
در این قسمت از صحبت‌ها بلندگوی رئیس جمهور قطع شد و احمدی‌نژاد با شوخی به حضار گفت: شاید مصلحت است که این حرف‌ها مطرح نشود؛ که پس از یک ربع این مشکل برطرف شد.
 
 
 
 
رئیس جمهور به حملات سازمان یافته طی یک سال و نیم قبل علیه دولت اشاره کرد و گفت: بسیاری از این برخوردها به خاطر انتخابات بود و به ما می‌گفتند که ما 700 میلیون به کاندیداها داده‌ایم و می خواهیم در انتخابات دخالت کنیم که من پیش رهبری رفتم و گفتم‌  ما در انتخابات هیچ دخالتی نمی‌کنیم و اگر کاری لازم بود به ما بفرمایید.
 
احمدی‌نژاد افزود: دولت به خاطر انقلاب و ارزش‌ها این فشارها را تحمل می‌کند، دیگر برای اتهام‌زنی به دولت حدی نگذاشته اند می‌آیند می‌گویند مادرم من را آق کرده است، می گویند کل خانواده من علیه من هستند با مادرم تماس می‌گیرند و بدون رعایت حال او حرف‌های عجیب و غریب به او می‌زنند.
 
وی در ادامه افزود: کل خانواده من می‌خواستند در پاسخ به این اتهام ها اعلامیه بدهند که من جلوی شان را گرفتم و گفتم آبروی من فدای انقلاب.
 
 
 
 
 
رئیس جمهور نبرد اصلی را نبرد با سلطه دانست و گفت: من  بیشترین هجمه‌ها را علیه سلطه‌گران داشتم و همین امروز هم مذاکره با امریکا را غلط می‌دانم اما روزی در فضای قدرت گفتیم بیاید با هم مناظره کنیم آنهم در سازمان ملل؛ با تمام اینها یک سال و نیم است که به ما اتهام می‌زنند و اکنون می‌گویند حالا با ساخت و پاخت با افراد می‌خواهیم با امریکا رابطه برقرار کنیم.
 
احمدی نژاد گفت: عده‌ای می‌گویند ما با دشمنان داخلی خود زد و بند کرده‌ایم در حالی که همان دشمنان داخلی سایه ما را با تیر می‌زنند و اگر یک جو عقل سیاسی داشته باشیم با سوخته‌ها نمی‌بندیم.
 
وی گفت: ولله تا امروز احمدی‌نژاد و یارانش حتی یک جمله سیاسی برای اینکه کسی را جذب کنند نگفته‌اند و سیاسی‌بازی دون شأن انسان است.
 
 
 
 
رئیس جمهور یادآور شد: ده روز پیش با علمای تهران دیدار داشتیم و ما را متهم می‌کنند به اینکه با علما ارتباط نداریم.
 
احمدی نژاد به یکی از اشتباهات دولت اعتراف کرد و گفت: فکر می‌کردیم همه اجزای نظام با هم درست کار می‌کنند ما به کار خودمان پرداختیم اما دستگاه‌های اطلاع رسانی درست عمل نکردند؛ این دولت در تمام بخش‌ها حداقل پنج برابر کل دولت‌های گذشته کار کرده است اینها قابل نشان دادن است ولی مردم آنها را نمی‌بینند.
 
وی به تغییرات در دولت اشاره کرد و گفت:  هر آدم خوبی از دولت رفته است بهتر از او به دولت آمده و چون برنامه داشتیم جابه‌جایی نیز داشتیم و حتی اگر یک روز از دولت باقی مانده باشد و یک نفر نتواند با برنامه‌های ما همراهی کند عذر او را می‌خواهیم.
 
رئیس جمهور به موضوع دفاع از اطرافیان اشاره کرد و گفت: در واقع باید از من بپرسید که چرا از اطرافیانم دفاع نمی‌کنم، من براساس سوگندی که در ابتدای ریاست جمهوری خوردم باید حافظ حقوق افراد باشم اما یک سال و نیم است علیه اطرافیانم دروغ‌ها و تهمت‌های فراوانی زده شده است ولی از آنها هیچ دفاعی نکرده‌ام.
 
 
 
 
احمدی‌نژاد دراین قسمت به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: در دانشگاه شهید بهشتی در حال سخنرانی بودم که یکی از افراد فریاد زد که چرا جلوی حرف زدن فلانی را نمی گیری من تعجب کردم و گفتم دانشگاه محل آزادی است یعنی چه که می‌گوید فلانی نباید حرف بزند.
 
وی به بیان مواضع‌اش در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت: سخن بیداری انسانی ما تکمیل کننده صحبت مدیریت جهانی بود.
 
رئیس جمهور ادامه داد:‌ پیش از شروع خیزش‌های منطقه همه می‌دانستند که جنبش‌هایی در حال وقوع است و آنچه که اهمیت بیشتری داشت مدیریت این تحولات بود.
 
احمدی نژاد مدیریت تحولات و خود تحولات را تفکیک کرد و گفت: من همان موقع گفتم که امریکا به دنبال نجات رژیم صهیونیستی است و مدیریت این خیزش‌ها را به نحوی کنترل می‌کند که رژیم صهیونیستی را نجات دهد و امروز می بینیم که تمام امکانات را خرج آدمکشی در سوریه ونجات رژیم صهیونیستی می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد، در منطقه جنگ شیعه و سنی به راه بیندازند و نباید صرفا یک ارگان اخباری از تحولات در منطقه باشیم، گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که در موضع کنترل و هدایت تحولات قرار گیریم.
 
رئیس جمهور در پایان صحبت‌های خود نیاز امروز را همدلی دانست و گفت: نیاز امروز ما همدلی و کار بیشتر است و همکاران من بعضا می‌گویند اگر روزی به ما تهمتی زده شود ما آن روز یک ساعت بیشتر کار می‌کنیم.
 
احمدی نژاد از دانشجویان خواست که دولت را یاری کنند و در پایان در جواب صحبت یکی از دانشجویان که گفته بود دلمان برای احمدی نژاد سوم تیری تنگ شده است، گفت: دل احمدی‌نژاد هم برای هواداران سوم تیری‌اش تنگ شده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
عاشق چهارشنبه 18 مرداد 1391 ساعت 23:09 http://parvanian.blogsky.com/

با سلام ایام شهادت مولایمان حضرت علی (ع) بر شما تسلیت باد. ملتمس دعای شما در این شبهییم با مطلبی با عنوام جوانی بروزیم لطفا نظر خود را در این باب ایراد فرمایید یا علی مدد

حسین جمعه 27 مرداد 1391 ساعت 15:52 http://leader-khameneie.blogfa.com

سلام همسنگر
وب پر محتوا و زیبایی داری
برای شرکت در دایرکتوری حامیان ولایت و تبادل لینک 6 گانه ، 6 وبلاگ زیر را لینک کرده
و سپس در قسمت نظرات هر وبلاگ اطلاع دهید تا وبلاگ زیباتون در دایرکتوری و 6 وبلاگ ثبت گردد.

پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم
http://leader-khameneie.blogfa.com/#

ولایت سیّد علی
http://velayatkhamenei.blogfa.com/

بسیجی بی ادعا
http://basijweb.blogfa.com/

حامی رهبر
http://leadersponsor.blogfa.com/#

انفجار نور
http://enfejarnoor.blogfa.com/

پایگاه اطلاع رسانی استقامت
http://esteghamat.blogfa.com/

.::::::::نکته:::::::.
برای لینک شدن در سایر وبلاگها باید در قسمت نظرات هر وبلاگ اعلام کنید تا لینک شوید در دیگر وبلاگها



اللهم ارزقنی توفیق الشهادة فی سبیلک
در پناه خداوند منان

[گل][گل][گل][گل][گل][گل]

شیعه ایرانی یکشنبه 7 آبان 1391 ساعت 18:52 http://shiehirani.persianblog.ir/

سلام برادر عزیز لطفا لینک وبلاگ من رو با عنوان(شیعه ایرانی) در وبلاگتان ثبت کنید من هم لینک شما را در وبلاگم قرار می دهم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد