بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

هدف شیطان‌پرستان، تهی‌سازی فرهنگ جوانان است

استاد حوزه و دانشگاه راضیه محمد زاده:
هدف شیطان‌پرستان، تهی‌سازی فرهنگ جوانان است
یک استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: نهاد اصلی جلوگیری از شیوع شیطان‌گرایی در سطح جامعه، خانواده است.

راضیه محمدزاده، استاد حوزه و دانشگاه درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور، «اتقان نیوز» بیان کرد: خانواده‌‌ها باید اطلاعات و آگاهی‌ کافی را در زمینه شیطان‌گرایی کسب کنند و آن را به نحو صحیح به فرزندان خود انتقال دهند.متاسفانه درچندسال اخیر با ورود ماهواره به فضای برخی ازخانواده‌ها شیوع شیطان‌گرایی درسطح جامعه بیشتر شده است.

محمدزاده افزود: طی تحقیقاتی که مسئولین فرهنگی کشور در این زمینه داشته‌اند مشخص گردیده کشور‌های غربی سعی دارند از طریق برنامه‌های ماهواره شکل ظاهر و سبک زندگی خانواده‌ها را تغییر دهند که متاسفانه برخی از خانواده‌ها بدون توجه به این امر از شبکه‌های غربی استقبال می‌کنند.
این کارشناس مسائل تربیتی و فرهنگی با بیان اینکه جوانان بیشترین افرادی هستند که درمعرض این عرفان کاذب قراردارند، گفت: باید به جایگاه خانواده درسطح جامعه اهمیت زیادی داده ‌شود، به ویژه نقش مادر که وظیفه اصلی وی درخانواده هدایت‌گری و ایجاد آرامش درفضای خانواده است. درواقع اگر خلا‌‌ء‌ها و کمبودهای عاطفی جوانان به شکل صحیح درمحیط خانواده‌ برطرف شود به طور طبیعی کمتر به سمت شیطان‌گرایی و عرفان‌های کاذب گرایش پیداخواهند کرد.
ازطرفی دیگر خانواده‌ها باید آموزه‌های دینی و قرآنی را به نحو احسن به فرزندان خود انتقال داده و آنها را با قرآن و اهل بیت(ع) مانوس کنند. 
وی افزود: ورود ماهواره به کشور باید از سوی مسئولین فرهنگی و رسانه کشور کنترل شود که متاسفانه دراین زمینه کم کار شده و تاکنون با بی‌توجهی مسئولین روبرو بوده است.
محمدزاده مهم‌ترین عامل بروز شیطان‌گرایی در ایران را رواج و تبلیغ گروه‌های فسادزیرزمینی برای افزایش میل جوانان به استفاده از موسیقی‌های مبتذل دانست و عنوان کرد: هدف شیطان پرستان تهی‌سازی فرهنگ جوانان است آن‌ها سعی دارند ازاین طریق جوانان را به انحراف بکشانند و یکی از مهم‌ترین راه‌هایی را که برای این امر انتخاب ‌می‌کنند موسیقی‌های مبتذل است.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید در درجه نخست هدف‌ها و آسیب‌های شیطان پرستی را شناسایی کرده و در درجه بعدی برای مقابله و جلوگیری از شیوع آن اقدام شود.
وی رواج فرهنگ ضدیت با ارزش‌های انسانی و بشری، رواج فرهنگ ضدیت با دین و ارکان آن، جعل تاریخ قیام و حرکات پیامبران و نقش شیطان در انحراف جامعه بشری را از اهداف گروه‌های شیطان پرستی عنوان کرد و درخصوص اهداف دیگر این گروه‌ها گفت: ترویج فحشا و بی بندو باری، انواع اعتیاد به موادمخدر شیمیایی و الکلی، ترویج فرهنگ بی‌بندو باری، گریز از فعالیت‌های سازنده فردی و اجتماعی، شیوع یافتن فرهنگ کلامی مبتذل و فاقد عنصر اخلاقی، انتشار آموزه‌های اساطیری ناقص بدون استناد تاریخی و علمی از سایر فرهنگ‌ها و حساسیت زدایی از فحاشی، هتک حرمت نسبت به نظام اسلامی و سیاه‌نمایی و ترویج پوچ‌گرایی به ‌صورت گسترده را از دیگر اهداف این گروه‌ها تلقی کرد.
وی افزود: یکی دیگر از را‌ه‌های ترویج نماد و فرهنگ شیطان‌گرایی در سطح جامعه شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای اینترنت و وبلاگ نویسی است که البته درحال حاضر از سوی برخی از کارشناسان بر روی برخی از مهمانی‌های شبانه یا مهمانی‌های خاص دوستانه به عنوان کانون فعالیت‌های شیطان پرستان تاکید زیادی شده است.
این استادحوزه و دانشگاه درخصوص راهکارهای جلوگیری از شیوع شیطان‌گرایی درسطح جامعه خاطرنشان‌کرد: باید ازطریق ایجاد فرهنگ قرآنی و موسیقی قرآنی خلاء وجودی جوانان را پرکنیم تا به سمت موسیقی‌های مبتذل گرایش پیدانکنند. 
همچنین بالابردن امکانات، ایجاد خلاقیت و فراهم کردن زمینه‌های تحصیل برای جوانان در جامعه دراین زمینه تاثیر بسزایی دارد.
محمدزاده درپایان خاطرنشان کرد: طی تحقیقاتی که دراین زمینه از سوی مسئولین صورت گرفته است مشخص گردیده 90درصد افرادی که وارد این فرقه شده‌اند از تحصیلات دانشگاهی و اوقات فراغت مناسبی برخوردار نبوده‌اند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد