بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

«محدثه» مبین فضایل حضرت فاطمه معصومه(س)

                                          2766.jpg

یک استاد دانشگاه گفت: فضیلت و مقام علمی حضرت فاطمه معصومه(س) به قدری بزرگ بود که به ایشان لقب «محدثه» داده‌اند.

«راضیه محمدزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «معصومه جزو القاب حضرت فاطمه معصومه است» اظهار کرد: امام رضا(س) این لقب را به ایشان داده و این لقب جزء در مورد خود ائمه(ع) به اشخاص دیگر داده نمی‌شود و نشان‌دهنده فضیلت و مقام علمی حضرت است و این‌که حضرت به درجه‌ای از عصمت رسیده‌اند که این لقب را دریافت کرده‌اند.

این استاد دانشگاه در خصوص فضیلت علمی آن حضرت ادامه داد:‌ نقل شده که ایشان در کودکی و زمانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده بود، وقتی امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) در مدینه نبودند به سووالات جمعی از افراد که برای گرفتن پاسخ سووالات خود به مدینه مراجعه کرده بودند، پاسخ دادند.

محمدزاده درباره‌ شخصیت و فضیلت حضرت معصومه(س) ادامه داد: زمانی که هنوز حضرت به دنیا نیامده در مورد ایشان احادیثی ذکر شده که در یکی از آن‌ها نقل شده، «آگاه باشید برای خداوند حرمی است که مکه نام دارد، برای پیامبر(ص) حرمی که نام آن مدینه است و برای حضرت علی(ع) حرمی که کوفه نام دارد و در ادامه می‌فرمایند حرم من و فرزندان پس از من قم است و قم کوفه کوچک است که این حدیث نشان‌دهنده‌ عصمت وعظمت حضرت معصومه (س) است».

این استاد دانشگاه درباره‌ آثار و فضایل زیارت حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: توصیه‌هایی که به زیارت ایشان شده نشان‌دهنده‌ عظمت این حضرت است و خیلی از راویان زیارت حضرت معصومه(س) را هم‌تراز زیارت امام رضا(ع) دانسته‌اند و ایشان به قدری برای امام رضا(ع) ارزشمند بودند که طی یک نامه رسمی حضرت معصومه را به ایران دعوت کردند.

وی در پایان با بیان این‌که «امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هر دو از یک پدر و مادر بودند و محبت زیادی نسبت به هم داشتند» گفت: ما در کل تاریخ دو خواهر و برادر داشتیم که از یک چنین ارتباط قوی و مثبتی نسبت به هم برخوردار بودند یکی، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و دیگری امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است که این‌ها در اکثر مسیرهای زندگی همراه و هم‌پای همدیگر بوده‌اند و این مساله رابطه عاطفی و احساسی قوی این دو و شخصیت علمی و دانش حضرت معصومه(س) را نشان می‌دهد که چقدر برای امام رضا(ع) مهم بوده است.

نظرات 4 + ارسال نظر
آرمانهای یک ملت چهارشنبه 5 مهر 1391 ساعت 22:08 http://arman-iran.persianblog.ir/

با سلام
السلام ای حضرت سلطان عشق یا علی موسی الرضا ای جان عشق
السلام ای بهر عاشق ســرنوشت الســــــــــلام ای تربتت باغ بهشت

هفته دفاع مقدس و دهه کرامت، میلاد على بن موسى الرضا، مأواى دل‏شکستگان و تکیه‏گاه درماندگان، بر دلدادگان بارگاه و حریمش مبارک باد.

به روزم... یا علی

آرمان های یک ملت دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 00:13 http://arman-iran.persianblog.ir/

با سلام و احترام
همسنگر عزیز خدا قوت.
با « یک سوال اساسی » به روزم. منتظر نظرات ارزنده تون هستم... یاعلی[گل]

قرارگاه جنگ نرم دوشنبه 8 آبان 1391 ساعت 19:31 http://gh-softwar.blogfa.com

سلام همسنگر
با مطلبی با عنوان "«سبک زندگی» ما؛ دغدغه ی ولی فقیه" منتظر شما هستیم،
http://gh-softwar.blogfa.com/post/29
خوشحال میشیم که سر بزنید.در قسمت نظرات بگویید که مقالات بعدی پیرامون چه مطالب کلیدی باشند.
یا علی

سلام سه‌شنبه 23 آبان 1391 ساعت 19:15 http://mahdi1446.persianblog.ir

سلام وب جالبی بود سری هم به ما بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد