بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

موج تازه اعتراض های ضدسرمایه داری در آمریکا

موج تازه اعتراض های ضدسرمایه داری در آمریکا 300 معترض بازداشت شدند
با آغاز موج تازه اعتراض های ضدسرمایه داری در آمریکا، پلیس این کشور ضمن سرکوب معترضان، دستکم 300 تن را بازداشت کرد. 
درست یک روز پس از انتشار گزارش روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» که با عنوان «جنبش وال استریت تمام شد» آغاز می شود، منابع خبری از آغاز دور تازه ناآرامی ها در این کشور خبر دادند. 
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، هزاران نفر از مردم «اوکلند»، در آخرین ساعات روز شنبه و در ادامه اعتراض های خود...

 که در قالب جنبش «تسخیر وال استریت» صورت می گیرد، به خیابان ها ریخته و علیه آنچه «نابرابری اجتماعی، فاصله طبقاتی و نبود دموکراسی واقعی» خواندند شعار دادند. 
بنا به نوشته رسانه های آمریکایی و اظهارات مقامات پلیس اوکلند، پلیس ضدشورش آمریکا با استفاده از گاز اشک آور، باتوم و بمب های دودزا به شدت اقدام به ضرب و شتم معترضان کرد. در جریان این حادثه دستکم 300 نفر از معترضان بازداشت شدند. 
این رسانه ها به نقل از پلیس آمریکا، علت سرکوب معترضان را حمله آنها به برخی ساختمان های دولتی و از آن جمله ساختمان «شورای شهر» عنوان می کنند. 
براساس این گزارش، معترضان خشمگین پس از این که به قصد تصرف این ساختمان ها به آن حمله کردند، با مقاومت انبوه نیروهای امنیتی و به دنبال آن سرکوب و بازداشت گسترده مواجه شدند. در جریان این درگیری های کم سابقه، سه افسر پلیس نیز مجروح شدند. 
ایسنا نیز به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به انتشار بیانیه پلیس اوکلند در این باره پرداخت. در این بیانیه می خوانیم: روز شنبه در جریان درگیری های گسترده نزدیک دو ساختمان در مرکز شهر اوکلند، پلیس دست به بازداشت گسترده معترضان زد. تنش ها ابتدا با ورود چند صد معترض آغاز و در عرض چند ساعت و با پیوستن هزاران نفر به اوج رسید. 
به گفته پلیس اوکلند معترضان در اطراف ساختمان اتحادیه جوانان مسیحی به جرم ورود غیرقانونی بازداشت شدند. 
پلیس آمریکا می گوید که معترضان پس از بریدن و پاره کردن حصارها به یک ساختمان دولتی و موزه اوکلند آسیب جدی زده اند. آنها همچنین با بطری، لوله های فلزی، سنگ، قوطی های بمب های دودزا به پلیس حمله کردند. 
معترضان جنبش اشغال اوکلند همچنین در برخی تقاطع های اصلی در این شهر حرکت خودروها را بند آوردند و به یک خودرو متعلق به یک شبکه تلویزیونی نیز حمله کرده و شیشه های آنها را شکستند. 
تظاهرکنندگان اوکلندی با فرا رسیدن شب نیز به سوی ساختمان شهرداری اوکلند حرکت کردند. 
گروه جنبش «اشغال اوکلند» در پیامی اینترنتی نوشت: روز شگفت آوری داشتیم. ما داخل ساختمان نشدیم اما در حالی که آینده ما وابسته به اعتراضاتمان است، جنگیدیم.
شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» نیز با انتشار گزارشی به تکمیل اخبار فوق پرداخت. 
براساس این گزارش، در جریان ناآرامی های شنبه اوکلند، پلیس به منظور متفرق کردن معترضانی که در حال حرکت به سمت ساختمان مرکز همایش «هانری کیزر» بودند به آنها حمله و نزدیک به 20 نفر را بازداشت کرد. 
برخی گزارش ها نیز حاکی است، پس از ورود گروهی از معترضان به داخل ساختمان شهرداری اوکلند، جمعی از آنها اقدام به پایین کشیدن پرچم آمریکا و آتش زدن آن کردند!
یادآور می شود، جنبش ضدسرمایه داری وال استریت از 17 سپتامبر سال گذشته میلادی با هدف اعتراض به نظام سرمایه داری و نابرابری های اجتماعی آغاز، و به رغم مواجهه با توطئه ها و تاکتیک های گوناگون مقامات و پلیس آمریکا، همچنان به راه خود ادامه می دهد. 
این جنبش که حرکت خود را «انقلاب» و برگرفته از «قیام جوانان مسلمان انقلابی مصر» نامیده، تاکنون پنج کشته داده است.
در جریان این ناآرامی ها 6 هزار نفر بازداشت و صدها نفر نیز مجروح شدند. 
این جنبش اکنون به سرتاسر آمریکا تسری یافته و با شعار «ما 99 درصدیم» به اشکال گوناگون علیه «یک درصد ثروتمند و متنفذ جامعه» موضع گیری می کند. سربازان از جنگ بازگشته، دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، کارگران، خلبانان، پرستاران، بیکاران، کارمندان، رانندگان، بی خانمانان، آتش نشانان و... اعضای تشکیل دهنده این جنبش را تشکیل می دهند. یکی از مسائلی که وال استریتی ها روی آن تاکید دارند این است که، حاکمیت در این کشور نیز تحت نفوذ و کنترل آن یک درصد ثروتمندان و بورس بازان است. اشغال چندین باره ساختمان های کنگره و شهرداری ها، در چارچوب همین اعتقاد قابل ارزیابی است. 

نظرات 3 + ارسال نظر
ho دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 22:56 http://entehavabooseha.blogsky.com/

الله اکبر
الموت لامریکا
الموت لاسرائیل

محمودی چهارشنبه 12 بهمن 1390 ساعت 23:43 http://j62m27.persianblog.ir/

از حضورتان متشکرم لینک شدید سفارش شما هم به چشم .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

مهندس محمدجواد میرزابیگی چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 13:09 http://Mjm-Eng.Blogfa.com

سلام جناب سعید عزیز.
ممنون بابت شرکت در طرح تبادل لینک 5گانه.

ضمن لینک شمــــــا گرامی در صفحه اول هر5وبلاگ, نــــــــام زیبای خودتون و وبلاگتون در ردیف 191 اُم اولین و بزرگترین دایرکتوری ارزشی نویسان به آدرس:
[گل]
http://mjm-eng.blogfa.com/page/5link
[گل]
بعنوان نویسنده ارزشی, قرار گرفت.
[گل]
ضمنا لوگودونی دایرکتوری یوسف زهرا آماده تبادل لوگو با شما گرامی میباشد :
http://mjm-eng.blogfa.com/page/directory-logo
حتما ببینید و نظرتونو بفرمایید.
منتظریم قربان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد