بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

ما بر سر عهد خود پایداریم

مروری بر دیدگاه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی درباره انقلاب اسلامی
ما بر سر عهد خود پایداریم

تجدید عهد با امام و ادامه ی راه او
امروز، روز تجدید خاطره ی دردناک رحلت امام بزرگوار ماست. برای ملّت ایران خاطره ی تلخ این روز، فراموش نشدنی است. آمدن ما به این مکان، برای تجدید عهد است. می خواهیم در کنار جسم آرمیده ی امام بزرگوارمان، خطاب به روح مطهر و ملکوتی او بگوییم: «انّا علی العهد الّذی فارغناک علیه»؛ یعنی ما بر سر عهد، پایداریم. عهدی که با امام بزرگوارمان داریم، پیمان ادامه ی راه او و سعی و تلاش برای رسیدن به هدفهای اوست. ما امام را فقط برای افتخار کردن به نام او و کار او نمی خواهیم؛ امام را فقط مایه ی زینت جمهوری اسلامی نمی دانیم. بالاتر و مهم تر از اینها این است که امام ما را به راهی هدایت کرد، هدفهایی را برای ما تعریف کرد، شاخص هایی را در میانه ی راه به ما معرفی کرد تا راه را گم نکنیم. فقط در صورت پیمودن این راه است که ما می توانیم به حیات طیبه برسیم و طعم آن را بچشیم؛ یعنی می توانیم کابوس فقر و عقب افتادگی را از جامعه و ملت خودمان دور کنیم؛ می توانیم آرزوی دیرین بشر یعنی عدالت را تحقق ببخشیم؛ می توانیم به تحقیر شدن ملّتهای مسلمان خاتمه دهیم؛ می توانیم طمع قدرتهای استکباری را قدرتمندانه - نه با تملق و اظهار ذلت - از خودمان قطع کنیم؛ می توانیم.....

 اخلاق و تقوا و ایمان را، هم در رفتار فردی خود، و هم در برنامه های کلان کشور حاکم کنیم؛ می توانیم آزادی را که نعمت بزرگ خداست، با همه ی برکاتی که در آن هست، به دست بیاوریم؛ اینها هدفهای امام است. حرکت امام و انقلاب امام و نظامی که او معمار آن بود، برای تحقق این هدفها به وجود آمده است. پس راه امام، راه ایمان و راه عدالت و راه پیشرفت مادی و راه عزّت است. ما پیمان بسته ایم که این راه را ادامه دهیم و به توفیق الهی ادامه خواهیم داد. امام این راه را به روی ما باز کرد و این هدفها را برای ما تعریف کرد. او با اراده ی قاطع و با دست توانای خود، به کمک این ملت، اساسی ترین مرحله ی این راه طولانی را طی کرد و دنیای اسلام را متحول نمود. مردان خدا این طورند؛ علی رغم بی اعتنایی به زخارف دنیا می توانند دنیایی را متحول کنند. عامل اصلی قدرت آنها، بی اعتنایی به زخارف دنیاست. مردان خدا نظرشان به همه چیز و همه کس، تابع نظرشان به خداست. مردان خدا به تاریخ روح می بخشند، و روح بخشیده اند. تاریخ حقیقی و معنوی بشر را مردان خدا نوشته اند. شما نگاه کنید؛ امروز با این که هزاران سال از دوران ابراهیم و موسی و عیسی می گذرد، مفاهیمی که هدیه ی آنها به بشریت است، امروز برترین مفاهیم رایج بشری است. امروز اگر سخن از آزادی و کرامت بشر می رود، اگر حقوق انسان در جوامع مطرح می شود، اگر عدالت و رفع تبعیض همچنان در دنیا یک شعار جذاب است، اگر مبارزه ی با فساد و مفسدان و مبارزه ی با ظلم و توجه به ایثار و فداکاری در راه حق در چشم بشریت جذاب و شیرین است، به خاطر این است که این مفاهیم را پیغمبران - این مردان خدا - به تاریخ عرضه کردند و آنها را در اختیار بشریت قرار دادند. بنابراین مردان خدا تاریخ را متحول می کنند. آنها با امید به خدا و با خشیت از پروردگار، ناممکن ها را ممکن می کنند. با خوف و رجاء مادی و حیوانی نمی شود انسان و انسانیت را متحول کرد. بیم و امید مردان خدا از قبیل بیم و امید اهل دنیا نیست؛ دلبستگی آنها به خداست؛ توکلشان به خداست؛ خشیت آنها از نافرمانی خداست؛ آنها همه ی قوانین طبیعت را - که دست قدرتمند الهی سررشته دار آنهاست - در خدمت هدفهای خود می بینند و با توکل به خدا حرکت می کنند؛ لذا دنیایی را متحول می کنند. امام بزرگوار ما از زمره ی چنین مردانی بود. 
بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره ) ـ 14/3/84 
تفاوت حکومت مردان الهی با دیگر حکومتها
مردان خدا بر دلها حکومت می کنند؛ و بر اثر همین اتصال به خداست که سلطان دلها می شوند. ولایت مردان خدا، ولایت معنوی و باطنی است؛ ولایت ظاهری آنها هم - اگر به ولایت ظاهری دست پیدا کنند - ناشی از معنویت و ولایت باطنی آنهاست. خدا قدرت خلاقیت خود را به مردان خدا و پیغمبران خود و اوصیاء پیغمبران می بخشد و آنها را بر دلها حاکم می کند. ولایت و حکومتی که رشحه ای از ولایت معنوی در آن نباشد، اگر جذابیتی هم داشته باشد، جز لعابی از دروغ و فریب و تزویر نیست. لذا نوع حکومت مردان خدا و حاکمان الهی با دیگران متفاوت است. امام این الگو را به ما نشان داد و ما آن را از نزدیک دیدیم. ما وقتی به خود نگاه می کنیم، فاصله میان خود و پیغمبران و اولیاء خدا و مردان بزرگ الهی و معنوی را ناپیمودنی و ژرف می بینیم. اما امام بزرگوار در زمان ما، در خلأ پیغمبران الهی و وحی الهی، با حضور خود، با فکر خود و با رفتار خود توانست نمونه ی زنده ای را به ما نشان دهد تا ببینیم ولایت معنوی چیست. امروز هم راه امام و فکر امام و هدف امام برای ملّت ایران و امت اسلامی وسیله ی نجات است. 
بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد 
ارتحال امام خمینی ( ره ) ـ 14/3/84 
هوشیاری امام و جلوگیری از مصادره ی انقلاب
نظام اسلامی پس از انقلاب اسلامی تشکیل شد. شورش انقلابی و نهضت انقلابی می توانست انجام بگیرد، اما نظام غیراسلامی تشکیل شود. خیلی جاها این طور شده؛ در الجزایر همین طور بود. در الجزایر، نهضت، اسلامی بود. اصلاً پایگاه نهضت و رهبران نهضت، مسلمانها بودند؛ اما بعد از آن که نهضت به نتیجه رسید، کسانی که اعتقادی به مبانی تفکر اسلامی نداشتند، آمدند قدرت را در دست گرفتند. این جا هم همین کارها داشت می شد. در همان روز 21 بهمن و 22 بهمن و 23 بهمن از این کارها داشت می شد. بنده از نزدیک در جریان برخی از کارها بودم؛ داشتند حرکت می کردند که به اصطلاح خودشان یک جنبش کارگری و یک حرکت کارگری را بر این حرکت عمومی تغلیب کنند و همان فرمولی که در روی کار آمدن نظامهای سوسیالیستی در دنیا معمول است - یعنی انقلاب طبقه ی کارگر - تحقق بدهند و بعد هم یک چند نفر سر کار بیایند؛ منتها امام را محاسبه نکرده بودند؛ یعنی این گوهر خدشه ناپذیر شکست ناپذیر را در محاسباتشان ندیده بودند؛ لذا سخت ضربه خوردند. حتّی روز سوم بعد از پیروزی انقلاب راه افتادند آمدند جلوی بیت امام در مدرسه ی علوی و تظاهرات کردند و مطالبات به اصطلاح سوسیالیستی و کارگری را مطرح کردند. ولی نظام اسلامی تشکیل شد. 
بیانات در دیدار رئیس جمهور و هیأت وزیران ـ 8/6/84 
پاورقی

نظرات 5 + ارسال نظر

هوالشهید
سلام
با افتخار همسنگر آسمان شلمچه شدید.
شما هم ما رو همسنگر خود کنید
بعونک یا شهید

محمد خطیب جمعه 9 دی 1390 ساعت 09:18 http://syrianews2011.blogfa.com/

سلام
برنامه رو از تلویزیون دیدم... دستت درد نکنه که گذاشتی برا دانلود....درباره 9 دی هر چی بگیم بازم کمه....
ارادتمندیم...

محمد جمعه 9 دی 1390 ساعت 10:56 http://dinodonya.persianblog.ir

مطلب خیلی خوبی بود.
برای تبادل لینک منتظرم

محب علی جمعه 9 دی 1390 ساعت 11:07 http://www.salam2.blogsky.com

با سلام !
دوست عزیز وبلاگ شما لینک گردید
با تشکر محب علی

باسلام
درپی درخواست شمابرای تبادل لینک
شمالینک شدید.
منتظرلینک کردن شماهستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد