بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

صالحی: شکل گیری جنبش عدم تعهد مبنی بر نفی سلطه جهانی است

تهران - وزیر امور خارجه در همایش بین المللی فرهنگ ها، گفت: شکل گیری جنبش عدم تعهد به عنوان یک هویت جمعی بین المللی مبنی بر نفی سلطه سیاسی فرهنگی جهانی بوده است که درهمین راستا اعضای جنبش تلاش خواهند کرد تا نقش خود را برای حفاظت از تنوع فرهنگی و پیشبرد حقوق بشر بدرستی ایفا نمایند.



تهران - به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه؛ همایش بین المللی فرهنگها در حمایت از بشر دوستی با حضور وزیر امور خارجه ‌و جمع کثیری از اساتید و دانش پژوهان داخلی و خارجی، سفرا و روسای سازمانهای بین المللی مقیم در محل سازمان ایرانی مجامع بین المللی روز پنجشنبه آغاز بکار کرد .

دکتر 'علی اکبر صالحی' افزود: برای این منظور قطعاٌ لازم است که یکایک کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در سطوح نهادهای حقوقی و فرهنگ ملی و همچنین در غالب نهادهای مشترک بخصوص مرکز حقوق بشر، دغدغه های جوامع در حال توسعه را بطور جدی مورد مطالعه و تامل و پیگیری قرار دهند .

وی به گزارشگر محترم حقوق فرهنگ ملل متحد نیز توصیه نمود که تعاملات خود را با جنبش عدم تعهد و دغدغه های کشورهای عضو آن که بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل را تشکیل می دهند، بیشترکند و مراقبت نماید که سیطره فرهنگی مورد پیگیری برخی دولت ها جهت دهنده فعالیت ها و رویکردهای فکری ایشان نباشد.

در ابتدای این نشست نیز کامران هاشمی دبیر این همایش گزارشی از فعالیتهای مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگ وابسته جنبش عدم تعهد ارائه نمود .

در این همایش که توسط مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد برگزار شد بیش از هفتاد سخنران داخلی و خارجی مقالات خود را ارائه خواهند نمود.

این همایش تا تاریخ پنجم آذر ماه ادامه خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد