بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

حمله به ایران و آغاز جنگ جهانی سوم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا در گزارشی مدعی شد که ایران ممکن است در راستای ساخت تسلیحات هسته‌ای گام بردارد این در حال است که برای اثبات این ادعای خود دلایل محکم و قانع‌کننده‌ای ارائه نکرد. این گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منجر به این شد که بسیاری این موضوع را مطرح کنند که ایران در حال تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای است. اما موضوعی که خیلی‌ها نتوانستند آن را بفهمند نه تنها این بود که آژانس در گزارش خود به صراحت اعلام نکرده که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است بلکه همچنین این گزارش از سوی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روابط نزدیکی با آمریکا دارد، تایید شده است. همچنین از این گزارش ممکن است به عنوان بخشی از یک جنگ رسانه‌ای به نفع ائتلاف اسرائیل- ناتو برای به راه انداختن جنگ علیه ایران استفاده شود.

ایران

ممکن است در ظاهر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل سازمانهایی بی‌طرف به نظر بیایند اما در حقیقت این دو سازمان مهم تحت نفود قدرتهای بیرونی عمل می‌کنند. برای نمونه می توان به یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد. ماه گذشته روزنامه گاردین سندی را به نقل از وب سایت ویکی لیکس منتشر کرد که نشان می داد آمانو همواره در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک مهم در راستای منافع آمریکا عمل کرده است؛ از انتصاب مقامات ارشد آژانس گرفته تا تصمیم گیری در مورد برنامه هسته‌ای ایران. این حقیقت که آمریکا تلاش کرده در تصمیم گیری و افکار آمانو نفوذ چشمگیر داشته باشد، درست است و به همین دلیل باید در این گزارش آژانس شک و تردید کرد چون مشخص است که نفوذ آمریکا بر آمانو تا چه میزان است.

به دنبال انتشار این گزارش آژانس در مورد ایران، آمریکا و اسرائیل ممکن است از آن به عنوان بهانه‌ای برای اعلام اینکه باید علیه ایران جنگ به راه انداخت، استفاده کنند. روزنامه راشا تودی در گزارشی عنوان کرد که سازمان ملل نتوانسته ادعاهایش در مورد تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را اثبات کند اما در ایجاد ترس در مورد این ادعای نادرست که ایران در حال ساخت سلاه هسته‌ای است، موفق بوده است.

فیلیپ گرالدی یک افسر سابق سازمان سیا در اظهارنظری در مورد اعتبار این گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز شک و تردید کرد و گفت: در مورد این گزارش شک و تردید دارم چون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به واقع هیچ توانایی در مورد اینکه خودش اطلاعات معتبر بدست بیاورد، ندارد و مجبور است که به اطلاعات نهادهای دیگر کشورها استناد کند. فکر می‌کنم اطلاعاتی که منجر به انتشار این گزارش آژانس شده، از سوی آمریکا و اسرائیل به آژانس داده شده است.

پیش از این نیز این نوع اطلاعات غلط آمریکا منجر به آغاز جنگ عراق شده بود و این سابقه آمریکا زنگ خطر را در مورد به راه انداختن جنگ علیه ایران براساس اطلاعات غلط به صدا در می‌آورد. در این راستا جنگ‌طلبان در آمریکا و اسرائیل از این فضا به نفع خود استفاده می‌کنند. همزمان با اینکه اسرائیل ممکن است به ایران حمله کند، شرایط فعلی تا حدودی خطرناک است. به رغم تلاش آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورهای غربی بعید است در حمله به ایران به اهدافشان برسند این در حالی است که روسیه اعلام کرده هر کاری که بتواند انجام می دهد تا از از حمله نظامی به ایران جلوگیری کند. تهدید حمله غرب به ایران بسیار خطرناک است و با توجه به اینکه در صورت حمله به ایران مناطق مختلف تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، این حمله می تواند منجر به آغاز جنگ جهانی سوم شود.

لازم است این حقیقت را بدانیم که نه تنها از جمله اهداف حمله به ایران کنترل غرب بر نفت و گاز ایران و خط لوله‌های این کشور است بلکه با این کار به دنبال حضور گسترده در خاورمیانه و توجه بیشتر به تحرکات چین و روسیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد