بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

جنبش وال استریت پایتخت های سیاسی و اقتصادی آمریکا را لرزاند

نیویورک – جنبش مردمی وال استریت درشصتمین روز از قیام خود علیه نظام سرمایه داری ، باردیگر پایتخت های سیاسی و اقتصادی آمریکا را لرزاند. 

 

wallstreet

علاوه بر واشنگتن و نیویورک امروز در بسیاری از ایالت ها و شهرهای مختلف امریکا تظاهرات های مشابه ای علیه نظام سرمایه داری و تصرف وال استریت برپا شد.

به گزارش ایرنا روز پنج شنبه نیویورک به عنوان پایتخت اقتصادی آمریکا، شاهد تظاهرات گسترده ی مردم در زیر باراش باران و همچین تدابیر شدید امنیتی و خشونت پلیس بود.

بر اساس اعلام قبلی تظاهر کنندگان تلاش کردند تا با تصرف بازار بورس نیویورک در منطقه وال استریت، جنبش خود را وارد مرحله جدیدتری کنند.

پلیس نیویورک تمامی خیابان های منتهی به وال استریت را مسدود کرد.

تظاهر کنندگان نیویورکی با سردادن شعارهایی علیه نظام سرمایه داری خواستار برکناری بولومبرگ شهردار این شهر شدند.

پلیس ضد شورش با استفاده از خشن ترین روش ها مردم را مورد ضرب و شتم قرار داد و حدود 400 نفر از تظاهر کنندگان را دستگیر کرد.

درواشنگتن پایتخت سیاسی آمریکا هم به رغم تمامی محدودیت ها برای جلوگیری از تظاهرات در این شهر، مردم با راه اندازی گروهها کوچک در اطراف کاخ سفید بر ضد نظام سرمایه داری شعار دادند و حمایت خود را از تلاش مردم نیویورک برای تصرف بازار بورس نیویورک اعلام کردند.

در لس آنجلس نیز هزاران نفرمردم در حمایت از تصرف وال استریت، دست به تظاهرات زدند و خیابان های اصلی این شهر را مسدود کردند.

تظاهر کنندگان در حالی که شعار 'آمریکا را تصرف کنید' سر می دادند، مورد هجوم پلیس قرار گرفتند و تعدادی از آنها دستگیر شد.

همچنین در شهر پورتلند از ایالت اورگون صدها نفر از مردم دست به تظاهرات زدند، پلیس این شهر تظاهرات آرام مردم را به خشونت کشیدو بیش از 25 نفر از تظاهرکنندگان را دستگیر کرد.

در شهر فینیکس از ایالت آریزونا گروهی از مردم دست به تظاهرات زدند و همبستگی خود را با سایر تظاهرکنندگان در سراسر آمریکا اعلام کردند.

قیام مردم آمریکا موسوم به جنبش وال استریت بار دیگر سراسر آمریکا را فرا گرفت، خواسته ی اصلی جنبش موسوم به تصرف وال استریت سقوط نظام سرمایه داری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد