بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

لاوروف: شرایط مساعدی برای گفت و گو با ایران فراهم آمده است

مسکو - 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت مذاکره با ایران برای حل اختلافات مربوط به برنامه هسته ای این کشور، گفت: اطمینان دارم زمان مناسب و شرایط مساعدی برای گفت و گوهای فشرده با ایران فراهم آمده است. 

 

 

lavrov

 

به گزارش ایرنا، لاوروف امروز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'کاترین اشتون' نماینده اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی، درباره مذاکره با ایران خاطرنشان کرد: برای این منظور باید همکاری ها را گسترش دهیم.

وی افزود: انتظار داریم ایران که با دعوت از هیات آژانس برای بازدید از مراکز هسته ای این خود امیدهایی را برای گفت و گوی جدی به وجود آورده است، آن را برآورده کند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: اطمینان دارم که فقط از طریق گفت و گو و مذاکره با تامین شرایط رعایت کامل پیمان 'ان.پی.تی' و احترام به حقوق و تعهدات ایران به عنوان عضو این پیمان می توان مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران را حل و فصل کرد.

لاوروف خاطرنشان کرد: حصول این نتایج در دورنمای نزدیک، بهترین پاسخ به تلاش های برای شایعه پراکنی در رسانه های خبری و انتقال وضعیت در باره برنامه هسته ای ایران از مسیر مذاکره به رویارویی مستقیم با تهدید به تحریم و بکارگیری نیروی نظامی خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه، این تهدیدها را غیرقابل قبول دانست.

لاوروف افزود: تلاش خواهیم کرد تا توافق های به دست آمده که حل و فصل مسالمت آمیز و سیاسی همه مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران را درنظر می گیرد، بطور کامل تحقق بیابد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود از جمهوری اسلامی ایران دعوت به همکاری کامل با بازرسان و کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی کرد.

وی سفر هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران به ریاست 'ا.ناکارتس' معاون آژانس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هیات آژانس توانست در این سفر (در ماه اوت) از برخی مراکز هسته ای ایران که بازرسان تاکنون به آنها راه نیافته بودند، بازدید کند.

وی ادامه داد: ایران همچنین هیاتی از آژانس را برای بحث در باره مسائل باقی مانده دعوت کرد و از این گونه دیدارها حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: به عنوان روند مثبت دیگری خاطرنشان می کنم نمایندگان گروه 1+5

در شورای حکام در جریان نشست آن در باره متن قطعنامه ای توافق کردند که امیدواریم امروز جمعه به تصویب برسد.

وی افزود: این قطعنامه متوازن می باشد و رویکرد جمعی گروه 1+5 را منعکس می کند و بر شواهد امتحان شده استوار می باشد و حاوی ارزیابی ها و نتیجه گیری های مشکوک نیست.

لاوروف خاطرنشان کرد: در قطعنامه از ایران و آژانس دعوت به همکاری گسترده شده و در آن به دعوت تهران از هیات آژانس اشاره شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد