بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

بصیرباش

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر

سیدحسن نصرالله: پاسخ ایران به هر تعرضی کوبنده خواهد بود

حمله به ایران و سوریه منطقه را به جنگ می‌کشاند
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت روز شهید در جنوب بیروت از مقاومت به دلیل دفاع از لبنان تجلیل کرد و گفت پاسخ ایران به هرتعرضی کوبنده خواهد بود.



به گزارش سرویس بین‌الملل برنا، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود که به طور مستقیم از شکبه خبری العالم پخش شد، ابراز امیدواری کرد که برای بزرگداشت همه شهدای لبنانی روزی از تقویم این کشور اختصاص یابد تا همه لبنانی ها آن روز را گرامی بدارند.

وی از تلاش همه گروه های مقاومت و مشارکت عملی آنان در دفاع و حمایت از لبنان تجلیل و قدردانی کرد.

نصر الله با اشاره به مناسبت " بزرگداشت روز شهید " گفت : در این روز یاد و خاطره شهدای حزب الله ، اعم از فرماندهان ، پرسنل و شهادت طلبان و همه شهدا اعم از زنان و کودکان و سالمندان شهید را گرامی می داریم به ویژه شهادت طلبانی که الگو و آغازگر راه آنان شهید احمد قصیر بود.

وی شهدای حزب الله را جمعی کثیر از طیفی گسترده توصیف کرد که به این راه ایمان آورده و دغدغه های ملت خود را بر دوش کشیدند و در این راه جان خود را فدا کردند.

سید حسن نصر الله علت نامگذاری این روز به نام روز بزرگداشت شهید را یادروز عملیات شهادت طلبانه شهید احمد قصیر در شهر صور عنوان و تاکید کرد که این عملیات هنوز در مقایسه با سایر عملیات مقاومت غیرقابل مقایسه است و حتی در تاریخ نبرد اعراب و اسراییل از نظر خسارتی که به دشمن صهیونیست در یک لحظه و توسط یک نفر تحمیل کرد ، .متمایز به شمار می رود

دبیرکل حزب الله عملیات شهید قصیر را " عملیاتی بنیان گذار " در تاریخ مقاومت نامید و شهید احمد قصیر را به عنوان " آغازگر دوره شهادت طلبان " لقب داد.
وی افزود : امسال ، برادرانمان برای روز بزرگداشت شهید ، عنوان " روز زندگی " را اختیار کرده اند و این نام گذاری صد درصد به جا و درست است زیرا شهدا نزد خداوند زنده هستند و خداوند آن ها را زندگان نام نهاده است.
نصر الله در ادامه با طرح این سوال که اگر لبنانی ها زندگی در ذلت و تسلیم را می پذیرفتند آیا چنین حیاتی را می شد زندگی نام گذاشت ؟ پاسخ داد که این نوع زندگی ، خود مرگ است به همین سبب این شهیدان هستند که زندگی ساز شدند.
وی یادآور شد که در ابتدای مقابله با دشمن اشغالگر با توجه به اینکه همه جهان در کنار اسراییل ایستاده بودند ، همه ما ناخرسند بودیم و چندان روحیه ای نداشتیم اما مبارزان مقاومت از کثرت حامیان دشمن و امیدواران به اشغالگر، ترسی به دل راه ندادند و در برابر او ایستادند.

سید حسن نصرالله گفت: درجنگ ژوئیه ، نه سلاح و نه تاکتیک و نه مدیریت و بلکه هیچ امکاناتی برای پیروزی لبنان وجود نداشت ولی مقاومت با حضور مردانی که از صحنه نگریختند و نترسیدند ، دراین جنگ پیروز شد. ما امروزه به فضل مکتب شهدا ،برای اولین بار از تاریخ تاسیس رژیم غاصب اسرائیل در آرامش و طمأنینه به سرمی بریم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مناسبت گرامی داشت روز شهید در جنوب بیروت گفت : چند روز پیش در جلسه جنبش امل سخنی از امام موسی صدر را می خواندم که در آن از وضعیت لبنان وجنوب این کشور ، اظهار حزن و اندوه کرده و گفته بود که لبنان و جنوب لبنان ضعیف است چرا که دشمن هرکاری را که می خواهد انجام می دهد و بسیاری نمی دانند که در جنوب لبنان چه می گذرد.

سید حسن نصرالله افزود: بعد از خواندن این مطلب ، با خود گفتم وقتی امام موسی صدر به لبنان بازگردد ، به فرزندان این کشور و به نیروهای مقاومتی که آن ها را تربیت کرده است ، افتخار خواهد کرد و خواهد دید که لبنان دیگر ضعیف نیست و در معادلات منطقه ای به قدرت تبدیل شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: علیرغم تمامی پیش بینی ها ، ما همچنان بعید می دانیم که رژیم اسرائیل بدون توجه به تحولات منطقه به لبنان تجاوز کند ؛ این بدان معناست که اگر طرحی برای جنگ در سطح منطقه وجود نداشته باشد ، بعید می دانیم که اسرائیل به لبنان حمله کند.

وی با اشاره به پیروزی ملت و مقاومت لبنان در برابر دشمن صهیونیستی ادامه داد: از نظر اخلاقی درست نیست که لبنان را کشوری ضعیف قلمداد کنیم ؛ چرا که  لبنان با ملت و ارتش و مقاومت خود کشوری قدرتمند و قادر به دفاع از خود است و می تواند پاسخ متجاوزان را به خوبی بدهد و تهدیدات را به فرصت های واقعی تبدیل کند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: هر چند جنگ ضد لبنان را بعید می دانیم اما این به آن معنی نیست که آسوده بخوابیم. من تاکید می کنم که مقاومت از سال 1982 تا روز آزادی لبنان حتی یک روز هم چشم بر هم نگذاشت و همواره در حال آماده سازی و کسب آمادگی بوده است زیرا می داند که در همسایگی یک دشمن به سر می برد به همین سبب نیز از 15 آگوست 2006 تا امروز ، مقاومت چشم بر هم نگذاشته است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد : رژیم اسراییل از سال 2006 در حال تمرین و تامین سلاح است و مانورهای مختلفی برگزار کرده است بنابراین ما چگونه می توانیم آسوده سر به بالین بگذاریم در حالی که در مقابلمان دشمنی داریم که خواب ندارد.

وی سپس خطاب به کسانی که مایوس شده و کسانی که مایوس نشده اند ، گفت: وقتی از ملت ما و نیروهای مقاومت می خواهید سلاح را کنار بگذارد ، در واقع از ما می خواهید که زیانکار و ذلیل باشیم و از همه تجربه هایمان پند نگیریم و عزت ملتمان را به اسراییل واگذار کنیم که بدترین دشمنی است که تاریخ به خود دیده است. به همین سبب ما پایبندی به مقاومت و ارتش و اراده ملی به عنوان عنصر قدرت لبنان را خواستاریم.

دولت لبنان برای تصمیم گیری منتظر "اس ام اس" دیگران نیست


سید حسن نصر الله در ادامه خاطرنشان کرد: دولت ثابت کرد که دولتی متنوع است که اکثریتی مردمی بر آن حاکم است ، این دولت ، دولت بحث و گفت و گو و مباحثه است نه دولت یک رای و خودسر.

وی افزود: دولت لبنان دولتی است که اعضای آن پس از بررسی مسائل با یکدیگر تصمیم گیری می کنند و دولتی نیست که برای اتخاذ تصمیم منتظر " اس ام اس " یا اشاره ها و نشانه های دیگران باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اینک همه مردم لبنان از این دولت می خواهند که بیشتر کار کند و بر دستاوردهای خود بیفزاید و پرونده ها را پیگیری کند بدون اینکه به غوغاهایی که این سو و آن سو برپا می شود ، وقعی بنهد زیرا مهم ترین مساله ، اولویت بخشیدن به مسائل و دغدغه های مردم است. 

واکنش رهبر ایران به اسراییل کوبنده بود

سید حسن نصرالله با اشاره به قدرت ارتش و ملت جمهوری اسلامی ایران، به تهدید های اخیر رژیم صهیونیستی برای حمله به تاسیسات هسته ای تهران اشاره کرد وگفت: حضرت آیت الله خامنه ای دیروز (پنجشنبه) واکنشی واضح و کوبنده به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نشان دادند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد شدت گرفتن تهدیدها بودیم و به ناگاه مساله احتمال حمله دشمن اسراییلی به تاسیسات هسته ای ایران مطرح شد ، رهبران ایرانی به این تهدیدها واکنشی قاطع و کوبنده دادند و بالاترین و واضح ترین واکنش را دیروز آیت الله خامنه ای نشان دادند که کاملا منطبق بر واقعیت بود.

حمله به ایران و سوریه منطقه را به جنگ می کشاند

وی خطاب به دشمنان ایران گفت: آن ها باید بدانند که حمله به ایران و سوریه ، به این دو کشور محدود نخواهد شد بلکه همه منطقه را دربرخواهد گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد ایران را تسلیم کند و آنرا به مذاکرات مستقیم مجبور نماید ولی ایران با این مساله مخالف است و نیز می خواهد که سوریه را هم تسلیم کند تا آنچه را که سوریه درگذشته به آن تن نداده ، اکنون براین کشور تحمیل کند.

ایران قدرتمند از تهدیدها نمی ترسد

وی افزود: ایران ِ قدرتمند، با ارتش و ملت و وحدتی که دارد ممکن نیست از تهدیدها و ناوگان ها بترسد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ارتش های آمریکایی تمام مناطق اطراف ایران را اشغال کرده اند به طوری که این نیروها اینک در همه کشورهای هم مرز با ایران حضور دارند اما این مساله ایران را تضعیف نکرد و نتوانست آن را به مذاکرات مستقیم با آمریکا وادار کند.

تلاش آمریکا برای سرپوش بر شکست در عراق

وی افزود: اینک قرار است در اواخر سال جاری میلادی آمریکا از عراق خارج شود و این شکستی بزرگ برای طرح آمریکا در منطقه است ، اگر کمی به عقب برگردیم در سال 2000 برخی بر این باور بودند که مقاومت در لبنان پیروز نشده است، اینک نیز ممکن است کسانی پیدا شوند که ادعا کنند این آمریکا است که تصمیم گرفته از عراق خارج شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: زیان های اقتصادی و خسارت های نظامی که به نیروهای آمریکایی وارد شده است سبب شکست این کشور در عراق شده است.

سید حسن نصرالله افزود: باید به این مساله اشاره کنیم که آمریکا قادر نیست زیر آتش نظامی از عراق خارج شود بنابراین باید زیر آتش رسانه ای این کشور را ترک کند که من آن را " جنگ هراسی در منطقه " می نامم.

وی گفت: هدف ، این است که خبر خروج نیروهای آمریکا از عراق عادی جلوه داده شود و کسی به آن توجه نکند. این در حالی است که باید به مساله خروج آمریکا از عراق توجهی ویژه داشت زیرا این مساله نتایج متعددی خواهد داشت.

آمریکا در صدد انتقام از ایران و سوریه برای شکست درعراق

سید حسن نصرالله اظهار داشت: بدیهی است که دولت آمریکا کشورهایی که در شکست طرح آمریکا برای منطقه تاثیر داشته اند را مجازات کند و دو کشوری که در برابر اشغالگری آمریکا در عراق ایستادند و از پایمردی ملت عراق حمایت کردند ایران و سوریه بودند ؛ آمریکا می خواهد به این کشورها بگوید " همچنان چماق خود را بالای سر شما نگه خواهم داشت. " تصور کنید که آمریکا از عراق خارج شود و به شکست خود اعتراف کند.

تحولات منطقه درراستای قویتر شدن محورمقاومت

دبیرکل حزب الله لبنان  با اشاره به تحولاتی که درمنطقه رخ داده است؛ گفت: این یک مساله کاملا" قطعی است که سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی در تونس ضرری برای آمریکا و غرب بود و این مساله در مورد لیبی و مصر نیز صدق می کند.

وی افزود: قطعا" سرنوشت تحولات منطقه در این راستا است که محور مقاومت قویتر و بزرگ تر می شود و این مساله امکان هم پیمانان جدید را برای مقاومت فراهم خواهد کرد.

دوران شکست مقاومت به سرآمده است

دبیرکل حزب الله لبنان ، خاطرنشان کرد صحبت از ضعف و ضعیف بودن و عقب نشینی دراین دوره دیگر به پایان رسیده است و ما اکنون در مناسبت روز شهید تاکید می کنیم که از زمان "آغازگری دوره شهادت طلبان" یعنی اقدام شهید احمد قصیر تا به امروز ، ما وارد دوران پیروزی شده ایم و دوران شکست تمام شده است.

 سید حسن نصرالله خطاب به ملت لبنان خاطرنشان کرد: کاری که ما باید در این دوره انجام دهیم ، این است که خون شهیدان را حفظ کنیم و راه آنان را ادامه دهیم و ما به همراه شما این مسیر را تکمیل می کنیم.

وی گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری ، اوضاع کشورها و منطقه و جهان به نفع ملت های منطقه و محور مخالفت با حضور سلطه گران درمنطقه است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ان شاء الله درهمه مراحل آینده با تکیه به نیروی ایمان و عزم و اراده ، پیروز خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد